Manajemen Pemasaran Global Dalam Meningkatkan Kepuasan Konsumen dan Keberhasilan Bisnis

Authors

  • Ratu Hedy Syahidah Budiarti Universitas Pasundan

DOI:

https://doi.org/10.32670/coopetition.v14i2.3763

Keywords:

Management, Global Marketing, Consumer Satisfaction

Abstract

In the era of globalization that we are currently experiencing, all aspects of human life are interconnected and related to one another. This indicates that it is no longer possible to understand the complexity of various economic, political and cultural relationships from just one particular point of view or perspective. Globalization has changed the way we live our daily lives, work and consume in almost all corners of the world. The phenomenon that emerged as a result of globalization is modernization, which can be defined as a process in which society increasingly relies on technology to meet their various needs and demands. In the business world, technology has become one of the most vital elements, especially in the context of social marketing, and more specifically, global marketing. Therefore, the aim of this research is to investigate and understand the role of global marketing management in increasing consumer satisfaction. By understanding how global marketing management can play a role in meeting the needs and expectations of consumers in Indonesia, you can gain valuable insight into how companies can adapt and succeed in an ever-changing global market.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Edilius. (2007). Manajemen koperasi Indonesia. Jakarta: Rineka Cipta.

Endipradja, & Tumantara, F. (2017). Hukum Perlindungan Konsumen. Malang: Setara Press.

Hasibuan. (2013). Manajemen Sumber Daya Manusia.

Hasibuan, A. Z. S., & Aslami, N. (2022). Strategi Pemasaran Global di Pasar Indonesia. El-Mujtama: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(2), 194–201. https://doi.org/10.47467/elmujtama.v1i2.851

Kotler, P. (2010). Manajemen Pemasaran. Edisi tiga belas Bahasa. Indonesia.

Manik, E., Oktafani, F., Sari, D. A. P., Widiyawati, W., Pidola, V. A., Susiyanto, S., Suryawardani, B., Zulfikar, M., & Febrianty, F. (2022). Manajemen Pemasaran Kontemporer (Teori Dan Praktis). In M. T. Rambe (Ed.), CV Widina Media Utama.

Martin, L., & Pradana, F. I. (2022). Analisis Strategi Bandar Udara Notohadinegoro Dalam Meningkatkan Minat Pengguna Jasa Di Era Pandemi Covid-19. 6(1), 1921–1928.

Maulana, A., & Rosmayati, S. (2020). Manajemen Sumber Daya Manusia (1st ed.). Bandung:Ellunar.

Maulana1, A., Rosmayati2, S., Azka, Y., & Maulana, H. (2022). Eksplorasi Hubungan Komunikasi dan Perilaku Individu. Jurnal Ilmu Pendidikan (ILPEN), 1, 54–61.

Nurhayani, & Sunaryo, D. (2022). Strategi Pemasaran Kontemporer. In Qiara Media. Qiara Media.

Pratama, N. R. A., Mochammad, Adrie Manafe, L., Lestari, S., Studi Manajemen, P., & Tinggi Ilmu Ekonomi Mahardhika, S. (2023). Analisis Pemasaran: Bersaing Di Pasar Global. 06. http://ojs.unik-kediri.ac.id/index.php/jimek

Putra, D. D. (2016). Nilai Anggapan Pelanggan Sebagai Pemediasi Pengaruh Manajemen Hubungan Pelanggan Pada Kepuasan Pelanggan Dan Dampaknya Pada Loyalitas Pelanggan Auto2000 Denpasar. Jagaditha, 3(2), 76–84. https://doi.org/10.22225/jj.3.2.129.76-84

Rachmad, Y. E., Sudiarti, S., Turi, L. O., Fajariana, D. E., Kisworo, Y., Suryawan, R. F., Tanadi, H., Kusnadi, K., Susilawati, E., Yusran, R. R., Juminawati, S., Sukrisno, A., & Kutoyo, M. S. (2022). Manajemen Pemasaran. In S. S. Atmodjo (Ed.), Eureka Media Aksara. Eureka Media Aksara.

Rizeria, R. (2018). Peranan pendidikan dan pelatihan pegawai dalam pengembangan industri kecil dan menengah pada dinas perindustrian, perdagangan, koperasi dan ukm kabupaten kutai. Jurnal Administratif, 6(4), 153–164.

Rosmayati, S., & Maulana, A. (2023). Bibliometric Analysis of Teacher Leadership Using VOSviewer. Al-Tanzim: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1(2), 233–245. https://ejournal.unuja.ac.id/index.php/al-tanzim/article/view/5256

Rosmayati, S., & Maulana, A. (2021). Kepuasan Kerja Dan Motivasi Kerja Menjadi Variabel Prediktor Kinerja Karyawan. 1(1).

Samsudin, S. (2010). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bandung Penerbit Pustaka Setia.

Setiawan, R. (2016). Efektivitas komitmen manajemen atas kualitas pelayanan frontline employees di perguruan tinggi. Jurnal Manajemen Maranatha, 16(1), 119–132.

Setyowati, M. (2011). Penilaian Kinerja Koperasi Serba Usaha Karyawan Pemerintah Kota Semarang Tahun 2011. 1–22.

Simamora, H. (2000). Manajemen Pemasaran Internasional (Jilid 1). Jakarta : Salemba Empat.

Soegoto, A. S. (2013). Persepsi Nilai dan Kepercayaan terhadap Kepuasan dan Dampaknya terhadap Loyalitas Konsumen. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1(3). https://doi.org/10.35794/emba.v1i3.2548

Steven, S. (2022). Manajemen Pemasaran (Teori dan Implementasi) . In Eureka Media Aksara. Eureka Media Aksara.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Manajemen. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Suhairi Suhairi, Dian Irmawani, Mira Nur Aisah, Sonia Purba, & Amalia Munajah Nasution. (2023). Peran Manajemen Pemasaran Global Dalam Meningkatkan Kepuasan Konsumen. Jurnal of Management and Social Sciences, 1(1), 42–51. https://doi.org/10.59031/jmsc.v1i1.72

Sunyoto, D. (2015). Strategi Pemasaran. Yogyakarta : Center for Academic. Publishing Service (CAPS).

Suwatno, & Priansa, D. J. (2011). Manajemen SDM Dalam Organisasi Publik dan Bisnis.

Thorfiani, D., Suarsa, S. H., & Oscar, B. (2021). Teknologi E-commerce dan Pengalaman Konsumen. Jkbm (Jurnal Konsep Bisnis Dan Manajemen), 7(2), 139–148. https://doi.org/10.31289/jkbm.v7i2.4623

Utomo, S. B. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen pada Bengkel Ahass Gumilang Motor Rajagaluh Kabupaten Majalengka. Syntax Idea, 1(6), 93–118.

Downloads

Published

2023-07-30

How to Cite

Hedy Syahidah Budiarti , R. . (2023). Manajemen Pemasaran Global Dalam Meningkatkan Kepuasan Konsumen dan Keberhasilan Bisnis. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 14(2), 405–416. https://doi.org/10.32670/coopetition.v14i2.3763