Analisis Strategi Pemasaran pada Kerta Cafe dalam Upaya Memulihkan Ekonomi Pasca Pandemi Covid-19

Authors

  • Muhammad Haris Fadhillah Universitas Koperasi Indonesia
  • Shofwan Azhar Solihin Universitas Koperasi Indonesia
  • Defitri Nugrahyani Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Koperasi Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.32670/coopetition.v13i2.1604

Abstract

The purpose of this research is to analyze marketing strategy for competitive advantage. The method used in this research is SWOT analysis to examine alternatives of strategies to be applied. The results of SWOT analysis in Kerta Cafe is aggressive strategy, the right alternative strategy is SO strategy that allows Kerta Cafe to use all of its strengths maximally to make the most of opportunities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Daryanto. 2011. Manajemen Pemasaran. Satu Nusa: Bandung.

Fajar Nur’aini Dwi Fatimah. 2016. Teknik Analisis SWOT. Penerbit Anak Hebat Indonesia.

Fandy Tjiptono. 2015. Strategi Pemasaran Edisi 4. Penerbit ANDI: Yogyakarta.

Freddy Rangkuti. 2014. Analisis SWOT: Teknik Membedah Kasus Bisnis. Gramedia Pustaka: Jakarta.

Haya Nur Safa'atin. 2020. Strategi Pemasaran Prima Mart Primkopal Juanda untuk Meningkatkan Volume Penjualan di Masa Pandemi Covid-19. JU-ke (Jurnal Ketahanan Pangan), 4(2), 15-19.

Inggraini & Hijriyantomi Suyuthie. 2022. Strategi Pengembangan Promosi pada Jalan Bandung Coffee Shop. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(1), 1185-1191. https://doi.org/10.31004/jptam.v6i1.3052.

Kotler, P. 2002. Manajemen Pemasaran: Analisis, Perencanaan, Implementasi, dan Kontrol. Prenhallindo: Jakarta.

Kotler & Keller. 2011. Marketing Management Edisi 13. Erlangga: Jakarta.

Lutfi Hendriyati & Ihsan Budi Santoso. 2021. Strategi Pemasaran Food and Beverage untuk Meningkatkan Penjualan pada Masa Pandemi Covid-19 di Cavinton Hotel Yogyakarta, Indonesia. Journal of Tourism and Economic, 4(1), 60-72. https://doi.org/10.36594/jtec.v4i1.

Sandy Adhitia & Mega Puspita Perwira Jaya. 2021. Strategi Pemasaran Digital Produk Minuman Kopi di Masa Pandemi. Journal on Research on Business and Tourism, 1(1), 37-46. https://doi.org/10.37535/104001120213.

Shofwan Azhar Solihin & Mutiara Annissa Oktapiani. 2021. Pengaruh Strategi Digital Marketing terhadap Minat Beli Konsumen di Era Pandemi Covid-19. Coopetition: Jurnal Ilmiah Manajemen, 12(3), 365-372. https://doi.org/10.32670/coopetition.v12i3.607.

Downloads

Published

2022-07-06

How to Cite

Haris Fadhillah, M. ., Solihin, S. A., & Nugrahyani, D. . (2022). Analisis Strategi Pemasaran pada Kerta Cafe dalam Upaya Memulihkan Ekonomi Pasca Pandemi Covid-19. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 13(2), 259–266. https://doi.org/10.32670/coopetition.v13i2.1604