Pengaruh Brand Image dan Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Pada Konsumen Badan Usaha Milik Desa (BUMDES) Mart Banjaran

Authors

  • Eli Achmad Mahiri Dosen Tetap Fakultas Ekonomika dan Bisnis Universitas Majalengka

DOI:

https://doi.org/10.32670/coopetition.v11i3.154

Keywords:

Brand Image, Purchase Decisions.

Abstract

This research was conducted at BUMDES Mart Banjaran Majalengka and aims to determine how the influence of Brand Image and Store Atmosphere on Purchasing Decisions of BUMDes Mart Banjaran consumers in order to increase the competitiveness of rural companies in the era of globalization. The population in this study is the infinite population and the sampling technique used. in this study is a non probability sampling with incidental sampling approach method. The research method used is a survey method with descriptive and verification approaches, the test instruments used in this study are validity and reliability tests. The data analysis used in this research is multiple regression analysis, the coefficient of determination, and hypothesis testing. The results showed that brand image has a positive and significant effect on purchasing decisions, and store atmosphere has a positive and significant effect on purchasing decisions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Charles Lamb, W. et. al. 2001. Pemasaran. Edisi Pertama. Jakarta: Salemba Empat.

Christina Widya Utami. 2010. Manajemen Ritel. Edisi 2. Jakarta: Salemba Empat.

Deliyanti Oentoro. 2012. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Lakbang PRESSindo.

DL Jumono. 2013. Badan Usaha Milik Desa (BUMDes) http://digilib.unila.ac.id

Durianto, D, Sugiarto, & Sitinjak, T. 2004. Strategi Menaklukan Pasar Melalui Riset Ekuitas dan Perilaku Merek. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Engel, James F., Roger D. Blackwell dan Paul W. Miniard. 2001. Perilaku Konsumen. Terjemahan Budjianto. Edisi Kedelapan, Jilid I. Jakarta: Binarupa Aksara.

Fandy Tjiptono. 2005. Pemasaran Jasa. Edisi pertama. Yogyakarta: Bayumedia Publishing.

Fosterr Bob. 2008. Manajemen Ritel. Bandung: Alfabeta.

Freddy Rangkuti. 2006. Teknik Mengukur dan Strategi Meningkatkan Kepuasan Pelanggan. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Husein Umar. 2005. Metode Penelitian. Jakarta: Salemba Empat.

Imam Ghozali. 2013. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Iqbal Hasan. 2009. Analisis Data Penelitian Statistik. Jakarta: Bumi Aksara.

Kotler, Philip. 2010. Manajemen Pemasaran. Alih Bahasa Maya Puspita Karimah. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip & Garry Amstrong. 2004. Dasar-dasar Pemasaran. Edisi Kesembilan Jilid 1, dibahasakan oleh Alexander Sindoro. Jakarta: Indeks.

Kotler, Philip & Garry Amstrong. 2012. Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Lupiyoadi, Hamdani. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi kedua. Jakarta: Salemba Empat.

Samuel, Hatane. 2007. Perilaku dan Keputusan Pembelian Konsumen Restoran Melalui Stimulus 50% Discount Di Surabaya. Universitas Kristen Petra Surabaya.

Setiadi, J. Nugroho. 2003. Perilaku Konsumen dan Implikasi untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Jakarta: Prenada Media.

Sugiyono. 2015. Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.

Surachman. 2008. Dasar-dasar Manajemen Merek (Alat Pemasaran Untuk Memenangkan Persaingan). Malang: Bayumedia Publishing.

Downloads

Published

2020-11-01

How to Cite

Eli Achmad Mahiri. (2020). Pengaruh Brand Image dan Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Pada Konsumen Badan Usaha Milik Desa (BUMDES) Mart Banjaran. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 11(3), 227–238. https://doi.org/10.32670/coopetition.v11i3.154