Strategi Pemasaran Produk Fulprotek PT. Asuransi Takaful Keluarga dan Bank Muamalat Indonesia

Authors

  • Putri Ayuni Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nuri Aslami Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.32670/coopetition.v13i1.1185

Keywords:

Marketing. Economics, Fulprotek

Abstract

Marketing is one of the economic sciences that has been developing for a long time, and until now marketing greatly affects the success of a company to be able to survive in market share. Therefore the company must carry out a marketing mix which also has an influence to determine the success or failure of marketing its products.  If the marketing mix implemented by the company is able to market its products well, this will affect the company's goals. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdul Kadir, Muhammad, Hukum Asuransi Indonesia, Bandung: PT. Citra Aditya Bakti, 1991.

Ali, AM. Hasan, Asuransi dalam Perspektif Hukum Islam (Suatu Tinjauan Analisis Historis, Teoritis & Praktis), Jakarta, Kencana, 2004, Cet-1

Amrin, Abdullah Strategi Pemasaran Asuransi Syariah, Jakarta: PT. Gramedia Widiasarana Indonesia, 2007.

Artikel, Bancassurance. Ditinjau dari Perspektif Asuransi, Jakarta: Proteksi, Maret, 1999.

Boyd, Walker, Larreche, Manajemen Pemasaran (suatu pendekatan strategi dengan orientasi global) Jakarta: Penerbit Erlangga, 2000, edisi ke-2.

Kotler Philip dan N. Bloom, Paul. Teknik dan Strategi Pemasaran Jasa Profesional, Jakarta: Intermedia, 1995.

Kasmir, Manajemen Perbankan, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, 2003, Edisi 1.

Kartajaya. Hermawan dan Sula, Muhammad Syakir. Syariah Marketing, Jakarta: Mizan, 2006, Cet.II.

Lamb, Jr, Charles W. Dkk. Penerjemah: David Octarevia, PEMASARAN, Jakarta: PT. Salemba Empat Petria, 2001, Cet. 1.

Lupiyodi, Rambat. Manajemen pemasaran Jasa: Teori dan Praktek, Jakarta: Salemba Empat, 2000.

Nashirudin Al-Albani, Muhammad, Mukhtashar shahih muslim (Ringkasan Shahih Muslim). Jakarta: PT. Pustaka Azzam

Peter, Salim dan Yenny, Salim, Kamus Bahasa Indonesia Kontemporer, h. 1463.

PKES (Pusat Komunikasi Ekonomi Syariah), Buku Saku Lembaga Bisnis Syariah), Jakarta, Gd. Arthaloka Gf-05 Jl. Jend. Sudirman Kav.2.

Majalah, Proteksi, edisi XXV, Mei 2005.

Rangkuti, Freddy. Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis, Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama, Juli 2006, Cet Ke-14.

Salim, Peter dan Yenny, Salim. Kamus Bahasa Indonesia Kontemporer, h. 1463.

Simamora, Bilson. Memenangkan Pasar dengan Pemasaran Efektif dan Profitabel, Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama, 2001.

Stanton, J. William. Prinsip¬prinsip Pemasaran, Jakarta: Erlangga, 1994.

Subana, Muhammad dan Sudrajat. Dasar¬dasar Penelitian Ilmiah, Bandung: Pustaka Setia, 2001.

Sudarsono, Heri. Bank dan Lembaga Keuangan syariah, Jakarta: PT. EKONOSIA, UII Yogyakarta, Edisi 2.

Sula, Muhammad Syakir. Asuransi Syariah (Life And General) Konsep dan Sistem Operasional, Jakarta: Gema Insani Press, 2004, Cet.I

Suma, Muhammad Amin. Asuransi Syariah dan Asuransi Konvensional, Jakarta: Kholam Publishing, 2006.

Tim Penulis Fakultas Syariah dan Hukum, Pedoman Penulisan Skripsi, Jakarta, Fakultas Syariah dan Hukum UIN Syarif Hidayatullah.

Tjiptono, Fandy. Strategi Pemasaran, Yogyakarta: Andi Press, 2001, Cet. Ke-5.

http://www.muamalatbank.com

http://www.takaful.com

Downloads

Published

2022-02-22

How to Cite

Ayuni, P. ., & Aslami, N. . (2022). Strategi Pemasaran Produk Fulprotek PT. Asuransi Takaful Keluarga dan Bank Muamalat Indonesia. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 13(1), 9–18. https://doi.org/10.32670/coopetition.v13i1.1185