Root cause analysis tidak tercapainya target penjualan asuransi PT. Panin Dai-Ichi Life Surabaya

Main Article Content

Oktaviano Ferdian Pratama
Sri Hartini

Abstract

The Covid 19 pandemic which began to enter Indonesia in March 2020 had a profound impact on human health. This not only causes life risks, but also financial risks. That's why it is necessary to have protection that can guarantee our lives in the event of a disaster. One of them is with insurance. Various challenges in insurance marketing, of course, require that every insurance company has the right and measurable business strategy, including the Panin Dai-Ichi Life Area Surabaya Cendana insurance (hereinafter referred to as PDL). Citing sales data from 2017 to 2021, PDL obtained fluctuating policy sales. The sale also never reached the target value of rupiah sales of the policy set by the company. This research will focus on finding the root of the problem of not achieving sales targets at insurance PT. Panin Dai-ichi Life Area Surabaya Sandalwood. This type of research is a type of field research, using a qualitative approach. The subjects used were 10 Bancassurance Officers and 5 Panin Bank customers. The results obtained are on the marketing mix variable, the greatest frequency of problems is the people variable or human resources. The people variable is then processed using a fishbone diagram to find the root of the problem and 9 main problems can be found which are also formulated for strategic analysis for future improvement and development.

Article Details

How to Cite
Pratama, O. F. ., & Hartini, S. . (2023). Root cause analysis tidak tercapainya target penjualan asuransi PT. Panin Dai-Ichi Life Surabaya. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Keuangan, 5(8), 3320–3327. Retrieved from https://journal.ikopin.ac.id/index.php/fairvalue/article/view/3005
Section
Articles

References

Aaji. (2021). Industri Asuransi Jiwa Catatkan Tren Stabil Positif Pada Kinerja Semester 1 Tahun 2021.

Asosiasi Asuransi Jiwa Indonesia. Https://Aaji.Or.Id/Articles/Industri-Asuransi-Jiwa-Catatkan-

Tren-Stabil-Positif-Pada-Kinerja-Semester-1-Tahun-2021

Afini, V. (2020). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan Premi Asuransi Pada

Pt Asuransi Reliance Palembang. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 4(1), 69–87.

Agustina, D., Djubaedi, D., & Yusuf, A. A. (2021). Strategi Bisnis Bancassurance Dengan “Business

Model Canvas” Pada Asuransi Jiwa Syariah Di Pt. Axa Mandiri Area Cirebon. Inklusif (Jurnal

Pengkajian Penelitian Ekonomi Dan Hukum Islam), 6(2), 176–202.

Cahyono, P. (2016). Implementasi Strategi Pemasaran Dengan Menggunakan Metode Swot Dalam

Upaya Meningkatkan Penjualan Produk Jasa Asuransi Kecelakaan Dan Kematian Pada Pt.

Prudential Cabang Lamongan. Jpim (Jurnal Penelitian Ilmu Manajemen), 1(2), 10-Halaman.

Fatimah, S., & Rosyidah, I. (2021). Implementasi Supervisi Akademik Kepala Madrasah Dalam

Meningkatkan Mutu Pendidik Di Mts Sa Miftahul Hikmah Parengan Tuban. Scaffolding: Jurnal

Pendidikan Islam Dan Multikulturalisme, 3(1), 66–75.

Guntara, D. (2016). Asuransi Dan Ketentuan-Ketentuan Hukum Yang Mengaturnya. Justisi: Jurnal

Ilmu Hukum, 1(1).

Helmi, A. (2014). Consumers’ Trust As The Mediating Factor For Insurance Buying Intention In

Indonesia. Statistics, 3, 894.

Hidayanti, S. F. (2021). Strategi Pemasaran Agen Dalam Mencapai Target Penjualan Pada Produk

Asuransi Prudential (Studi Pada Pt Prudential Jl. H. Adam Malik No. 26 Medan). Universitas

Islam Negeri Sumatera Utara.

Kasmir. (2014). Bank Dan Lembaga Keuangan Lainnya. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Manuri, D. U. (2022). Keabsahan Objek Yang Dipertanggungkan Dalam Perjanjian Asuransi Profesi

Antara Notaris/Pejabat Pembuat Akta Tanah (Ppat) Dengan Perusahaan Asuransi. Universitas

Hasanuddin.

Pambudi, B. S. (2018). Pelaksanaan Prinsip Kerahasiaan Dan Keamanan Data/Informasi Konsumen

Terhadap Penggunaan Data Diri Nasabah Dalam Bancassurance Melalui Telemarketing (Studi

Di Pt. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Kantor Pusat Jakarta). Universitas Brawijaya.

Republik Indonesia. (1992). Undang-Undang Nomor 2 Tahun 1992 Tentang Usaha Perasuransian.

Siswanto, E., & Hasanah, R. M. (2019). Kinerja Keuangan Perusahaan Asuransi Jiwa Konvensional Di

Indonesia Periode 2015-2018. Jurnal Ekonomi Modernisasi, 15(1), 43–57.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R & D. Bandung: Cv Alfabeta.

Utomo, C. W., & Awaloedin, M. (2023). Estimasi Cadangan Klaim Produk Asuransi Jiwa Kredit Untuk

Peserta Pensiun. (Jems) Jurnal Entrepreneur Dan Manajemen Sains, 4(1), 1–15.