Analisa pengaruh Marketing Mix dan perilaku konsumen setelah Covid-19 terhadap keputusan Impulse Buying pada Miniso Cabang Mall Ciputra Jakarta
Main Article Content
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of marketing mix and consumer behavior after COVID-19, both partially and simultaneously, on impulse buying decisions at the Miniso Mall Ciputra Jakarta Branch. The research method used is a quantitative descriptive method, namely research that describes the characteristics of an actual situation. The results of this study state that the partial test can be concluded that the marketing mix (marketing mix) partially has a significant effect on impulsive buying decisions, and consumer behavior after Covid 19 partially also has a significant effect on impulse buying decisions by consumers at Miniso Mall Ciputra Branch Jakarta, simultaneous test results, it can be concluded that simultaneously, namely the marketing mix (marketing mix), and consumer behavior after Covid 19 jointly have a significant effect on impulse buying decisions by consumers at Miniso Mall Ciputra Jakarta Branch, analysis results determination found that the role of the marketing mix (marketing mix) and consumer behavior after covid 19 contributed 51.3% to impulse buying decisions by consumers at Miniso Mall Ciputra Jakarta Branch and the remaining 48.7% was influenced by factors another factor that not careful writer, for example price, service, business competition, and quality of human resources.
Article Details
References
Ebang, F. R. S. O., & Sulistyowati, R. (2021). Pengaruh Marketing Mix Dan Faktor Situasional Terhadap Keputusan Pembelian Masker Pada Masa Pandemi Covid-19 Di Surabaya. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 9(3), 1321–1327.
Fadilata, V., & Astuti, S. R. T. (2022). Pengaruh Price Discount, Sales Promotion, Dan Service Quality Terhadap Impulse Buying Behavior Saat Pandemi Covid-19 Pada Konsumen Indomaret Kelurahan Tembalang Kota Semarang. Diponegoro Journal of Management, 11(1).
Febriyanti, I. R., Raspati, G., Jaya, U. A., & Aryadinata, A. A. (2021). Pengaruh Display Product Dan Price Discount Di Masa Pandemic Covid-19 Terhadap Impulse Buying Produk Food Supermarket (Studi Pada Konsumen Toserba Yogya Ciranjang). Cakrawala Repositori IMWI, 4(2), 158–166.
Hartono, H., Hutomo, K., & Mayangsari, M. (2012). Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan Pada Perusahaan” Dengan Menetapkan Alumni Dan Mahasiswa Universitas Bina Nusantara Sebagai Objek Penelitian. Binus Business Review, 3(2), 882–897.
Hayati, H. N., & Yoedtadi, M. G. (2020). Konstruksi berita COVID-19 di Kompas. com dan Tribunnews. com. Koneksi, 4(2), 243–250.
Inda, L. (2022). Pengaruh Panic Buying terhadap Impulse Buying di Masa Pandemi Covid 19 Dengan Perilaku Konsumen Muslim Sebagai Mediator (Studi Pada Konsumen Produk Sembako Di Bandar Lampung). UNIVERSITAS ISLAM NEGERI RADEN INTAN LAMPUNG.
Intansari, N. M. (2020). Pengaruh visual merchandising, product display, dan store atmosphere terhadap impulse buying pada ritel Miniso di Kota Malang. Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
Lewi, S. (2022). Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Impulsif Buying Pada Konsumen Minimarket Ditengah Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Pada Konsumen Alfamidi Jl. Labuhan, Kotapinang). Universitas Islam Negeri Sumatera Utara.
Samma, S. A. M. K. (2021). Pengaruh Price Discount, Bonus Pack, Dan In-Store Display Terhadap Keputusan Impulse Buying Behavior Konsumen Pada Hypermart Mall Panakkukang Makassar. Universitas Negeri Makassar.
Suarjana, I. K., Suwendra, I. W., & Yulianthini, N. N. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian di Indomaret Kecamatan Tampaksiring–Gianyar. Jurnal Manajemen Indonesia, 6(1), 42–51.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Bandung: CV Alfabeta.
Sukur, M. H., Kurniadi, B., & Haris, R. F. N. (2020). Penanganan Pelayanan Kesehatan Di Masa Pandemi Covid-19 Dalam Perspektif Hukum Kesehatan. Journal Inicio Legis, 1(1), 1–17.
Tampi, J. R. E., & Mangindaan, J. V. (2021). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Di Gramedia Manado. Agri-Sosioekonomi, 17(1), 115–124.
Umar, H. (2013). Metode penelitian untuk skripsi dan tesis bisnis.
Wicaksono, A. H., & Fauzi, A. (2017). Pengaruh Faktor Psikologis Konsumen Terhadap Pembelian Impulsif (Survei Pada Konsumen Yang Melakukan Pembelian Impulsif Di Matahari Department Store Matos Malang). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB)| Vol, 46(2).