Analisis risiko service level, register outlet, register outlet dan retur terhadap selling out produk Heavenly Blush Yoguroto

Main Article Content

Rolly Harris Van Gobel
M.L. Denny Tewu

Abstract

Every company certainly wants profits, especially when these profits are obtained from increased product sales volume. An increase in sales volume or selling out will have an impact on a company's income. Unfortunately, this increase in sales volume cannot be done alone but also requires a relationship between components such as service levels, outlet registers, and product returns. The purpose of this study is to obtain information regarding the risks of service level, register outlets, and returns on selling out of Heavenly Blush Yogurt products. The research method used is descriptive and quantitative, with data collection techniques through documentation sourced from PT Heavenly Nutrition Indonesia's internal data in the form of sales data for Yogurtland products from 2018 to 2020. The results showed that service level, register outlets, and effective outlets had a significant positive influence on the selling out of Heavenly Blush Yogurt products, while the return of goods did not have a significant effect, even though it was positive because the Sig value was > 0.05. The value of the influence provided by these various factors on product sales is 97.8%.

Article Details

How to Cite
Van Gobel, R. H. ., & Tewu, M. D. . (2022). Analisis risiko service level, register outlet, register outlet dan retur terhadap selling out produk Heavenly Blush Yoguroto. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Keuangan, 5(3), 1690–1695. https://doi.org/10.32670/fairvalue.v5i3.2467
Section
Articles

References

Aisya, N. N., & Urumsah, D. (2021). Determinan intensi retur pembelian e-commerce di Indonesia: Model konseptual. Proceeding of National Conference on Accounting & Finance, 1–12.

Antara, I. G. M. Y., & Suryana, I. G. P. E. (2020). Pengaruh Tingkat Kepadatan Penduduk Terhadap Indeks Pembangunan Manusia di Provinsi Bali. Media Komunikasi Geografi, 21(1), 63–73.

Ardiansyah, T. (2020). Kreativitas Dan Inovasi Dalam Berwirausaha. Jurnal Usaha, 1(2), 19–25.

Deliana, D., & Gemina, D. (2016). Analisis Harapan Dan Penilaian Konsumen Terhadap Pencitraan Toko Dalam Usaha Meningkatkan Kepuasan Konsumen Di Toko Heavenly Blush Pondok Indah Mall Jakarta Selatan. Jurnal Visionida, 2(2), 47–60.

Fanindi, D. I., Sondakh, M. F. L., & Rori, Y. P. I. (2019). Analisis Keuntungan Usaha Pia Melati di Kelurahan Mariyai Kabupaten Sorong Papua Barat. Agri-Sosioekonomi, 14(3), 273–278.

Febriani, S., & Tjokrosaputro, M. (2019). Pengaruh Brand Packaging Terhadap Brand Preference Dengan Kualitas Makanan Sebagai Variable Mediator Pada Produk Yoghurt Heavenly Blush Di Mal Kelapa Gading. Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan, 1(1).

Imantoro, J., Ali, K., Fitriani, F., & Rosid, A. (2021). Memanfaatkan Peluang Bisnis ditengah Pandemi Covid 19–Pelatihan Toko Online pada Kelompok Budidaya Perikanan SRINARA. SINAR SANG SURYA: Jurnal Pusat Pengabdian Kepada Masyarakat, 5(2), 182–194.

Kusumowardhani, D. (2021). Analisis Pengaruh Nilai Pelanggan, Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan Terhadap Pendapatan Perusahaan Pada Pelayanan Laboratorium Kesehatan. Jurnal Ekonomi, Bisnis, Dan Akuntansi, 23(1), 74–91.

Meilinda, A., & Sary, K. A. (2018). Analisis Unique Selling Proposition Pada Kegiatan Promosi Rumah Makan Geprek Express.

Merpati, V. O. (2014). Hak dan Kewajiban Perusahaan Terhadap Pekerja yang Bekerja Melebihi Batas Waktu. Lex et Societatis, 2(8).

Murdana, I. M. (2019). Pendekatan Unique Point Selling (Ups) Dlm Reformulasi Strategi Pemasaran Pulau Gili Trawangan Pasca Gempa. Ganec Swara, 13(1), 181–187.

Noordiatmoko, D. (2020). Analisis rasio profitabilitas sebagai alat ukur untuk menilai kinerja keuangan pada PT Mayora Indah TBK, Periode 2014–2018. PARAMETER, 5(1), 38–51.

Paparang, N. C. P., Areros, W. A., & Tatimu, V. (2021). Pengaruh Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Kantor PT. Post Indonesia di Manado. Productivity, 2(2), 119–123.

Sari, Y. A. (2020). Analisis produktivitas terhadap keuntungan usaha pada UD. Ali Logam Kota Banjarbaru. Universitas Islam Kalimantan MAB.

Sucihati, S., & Suhartini, S. (2022). Pengaruh Kepuasan Konsumen Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Di PT. Asuransi Ramayana Serang. Jurnal Manajemen Perusahaan: JUMPA, 1(1), 14–22.

Sugiyono. (2019). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif, dan R & D. Bandung: CV Alfabeta.

Supono, S. (2020). Model Penilaian Kapabilitas Proses Layanan Service Level Agreement (SLA) Pada Cloud Computing. Jurnal Sains Dan Informatika, 6(1), 62–71.

Wijiono, S., Cahyono, D., & Qomariah, N. (2018). Strategi Selling-In, Hubungan Distributor Dengan Outlet, Dan Strategi Pelayanan Outlet Pengaruhnya Terhadap Kinerja Pemasaran. Jurnal Sains Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 8(2).

Wulandari, T., & Arifiani, R. (2019). Analisis Profitabilitas Produk Untuk Mengukur Kinerja Pemasaran UKM Konveksi Rockafella dan Maulidha 77 Purwakarta. Emerging Markets: Business and Management Studies Journal, 6(2), 75–90.

Yunianto, D. (2021). Analisis pertumbuhan dan kepadatan penduduk terhadap pertumbuhan ekonomi. Forum Ekonomi, 23(4), 688–699.