Pengaruh Kualitas Produk, Promosi Penjualan , Persepsi Harga Terhadap Kepercayaan Dan Dampaknya Pada Keputusan Pembelian Di Qonita Property Depok
DOI:
https://doi.org/10.32670/fairvalue.v4iSpesial%20Issue%204.1304Keywords:
Kualitas Produk Promosi Penjualan Persepsi Harga Kepercayaan Keputusan PembelianAbstract
benefits. Based on this concept, consumer knowledge is closely related to the discussion of attitudes because consumer knowledge is consumer trust. The purpose of this study was to determine the extent to which product quality, sales promotion, and price perception applied at Qonita Property affect trust informing purchasing decisions. The analytical method used is descriptive analysis to analyze the data in this study. In this study, there are 21 indicators, with a minimum sample of 105 respondents. The results of this study indicate that product quality, sales promotion, and price perception have a positive effect on trust and purchasing decisions at Qonita Property Depok.
References
Abdullah, S. A., Sarirah, T., & Lestari, S. (2017). Perfeksionisme dan Strategi Coping : Studi pada Mahasiswa Tingkat Akhir. Psikologi Indonesia, 3(1), 9–16.
Armstrong, Kotler (2015), Marketing an Introducing Prentice Hall twelfth edition, England: Pearson Education, Inc.
Arni, Muhammad. (2009). Komunikasi Organisasi. Jakarta: Bumi Aksara
Assauri, Sofjan. (2004). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Press
Cysara Frans Abdi. (2015). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Masyarakat Untuk Menjadi Nasabah Pada PT. Bank Muamalat Indonesia, Tbk Cabang Bandar Lampung.
Donni Juni. (2017). Perilaku Konsumen: Dalam Persaingan Bisnis Kontemporer. Bandung: CV Alfabeta
Fandy Tjiptono. (2012). Strategi Pemasaran, ed. 3, Yogyakarta, Andi
Garvin, David A. (2016). alih bahasa Fandy Tjiptono, Strategi Pemasaran.Yogyakarta
Ghozali, Imam. (2013). Aplikasi Analisis Multivariat dengan Program IBM SPSS. Edisi 7. Semarang: Penerbit Universitas Diponegoro.
Hawkins, Del I, Mathersbaugh, David L, dan Best, Roger J. (2007). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. McGraw-Hill. New York.
Hurriyati, Ratih. (2010). Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen. Bandung: ALFABETHA
Iswanto, dan Raharja Maharani, N. (2015). Microcontroller Teori dan Praktek ATMEGA16 Dengan Bahasa C. Yogyakarta: CV BUDI UTAMA
Kotler, Philip & Gerry Armstrong, (2014): Principle Of Marketing, 15th edition. New Jersey: Pearson Pretice Hall.
Kotler, Phillip dan Kevin Lane Keller. (2016). Manajemen Pemasaran edisi 12 Jilid 1 & 2. Jakarta: PT. Indeks.
Kotler, Phillip, Bowen, J.., & Makens, J. C. (2014). Marketing for Hospitality and Tourism (6th ed.). Pearson.
Kusaeri dan Suprananto, (2012) Pengukuran dan Penilaian Pendidikan Yogyakarta: Graha Ilmu
Maharani (2010) Analisis Pengaruh Kepercayaan dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Nasabah Tabungan Bank Mega Syariah Cabang Semarang (Skripsi), Semarang: Universitas Diponegoro Semarang,
Monroe. (2003). Pricing Making Profitable Decision. New York: The Mc GrawHill Companies, Inc.
Nanda Resmi, Tri Wismiarsi, (2015), Pengaruh Kemasan dan Harga pada Keputusan Pembelian Minuman Isotonik, Manajemen dan Bisnis Sriwijaya, Vol.13 No.1 Maret 2015
Neuman, W.L (2007). Basic of social research: Qualitative and quantitave approach. Boston,United state of America: Person Education,Inc.
Philip and K.L. Keller. (2009). Manajemen Pemasaran. Edisi kedua belas. jilid 1. PT Index. kelompok Gramedia. Jakarta.
Priansa, Donni Juni (2017). Perilaku Konsumen dalam Persaingan Bisnis Kontemporer. Bandung: C.V Alfabeta.
Rangkuti, Freddy. (2008).Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka utama
Santoso, Singgih. (2018). Menguasai Statistik dengan SPSS 25. Jakarta: PT Elex Media Komputindo
Sugiyono, (2013), Metodelogi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. (Bandung: ALFABETA)
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: ALFABETA.
Swastha, Basu dan Irawan. (2011), Manajemen Pemasara n Modern. Yogyakarta: Liberty.