ANALISIS PENGARUH HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DAN MINAT BELI ULANG SMARTPHONE MEREK XIAOMI PADA MASA PEMBELAJARAN JARAK JAUH

Main Article Content

Fatana Suastrini
Muhammad Helmy Reza

Abstract

The Covid-19 pandemic has made the world of education change the way in the learning process. The need for a communication device, in this case a smartphone, has become a necessity. This study aims to determine the effect of price and product quality on purchasing decisions and intention to repurchase Xiaomi brand smartphones during the distance learning period. The type of research used is quantitative research. The location of the research was carried out at the Mataram State Islamic University. The sample used in this study were students totaling 100 people. The analytical technique used in this research is descriptive analysis, data analysis, and statistical analysis with SEM (Structural Equation Modeling). The results of this study indicate that the price and quality of the product affect the purchasing decisions and interest in repurchasing Xiaomi brand smartphones in students.

Article Details

How to Cite
Fatana Suastrini, & Muhammad Helmy Reza. (2022). ANALISIS PENGARUH HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DAN MINAT BELI ULANG SMARTPHONE MEREK XIAOMI PADA MASA PEMBELAJARAN JARAK JAUH. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi Dan Keuangan, 4(6), 2354–2370. https://doi.org/10.32670/fairvalue.v4i6.1098
Section
Articles

References

Ariana, I. P. W. (2006). Analisis Faktor-Faktor Prilaku Konsumen Dalam Keputusan Pembelian Kamera Foto Digital di Kota Denpasar. Universitas Udayana.

Armstrong, G., & Kotler, P. (2010). Marketing: An Introduction (10th ed.). Pearson.

Beranda | Covid19.go.id. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://covid19.go.id/

Daftar 5 Besar Merek Smartphone di Indonesia, Vivo Masih Teratas Halaman all - Kompas.com. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://tekno.kompas.com/read/2021/03/17/11320087/daftar-5-besar-merek-smartphone-di-indonesia-vivo-masih-teratas?page=all

Ferdinand, A. (2002). Structural Equation Modelling (SEM) Dalam Penelitian Manajemen. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Ferdinand, A. (2006). Metode Penelitian Manajemen: Pedoman Penelitian untuk Penulisan Skripsi, Tesis, dan Disertasi Ilmu Manajemen. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Gitosudarmo, I. (2014). Manajemen Pemasaran (Ke 2). BPFE.

Kementerian Kesehatan Republik Indonesia. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://www.kemkes.go.id/

Kementerian Komunikasi dan Informatika. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://www.kominfo.go.id/

Kementerian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://www.kemdikbud.go.id/

Kinnear, T. C., & Taylor, J. R. (1995). Riset Pemasaran (Ke 3). Erlangga.

Kotler, P. (2003). Manajemen Pemasaran (Ke 11). Indeks Kelompok Gramedia.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Prinsip-prinsip Pemasaran (Ke 13). Erlangga.

Nasution. (2005). Manajemen Mutu Terpadu. Ghalia Indonesia.

Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Perilaku Konsumen (7th ed.). Indeks.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Ke 2). Alfabeta.

Supangat, A. (2007). Statistika dalam Kajian Deskriptif, Inferensi, dan Nonparametrik (Pertama). Kencana Prenada Media Group.

Tanya Jawab | Covid19.go.id. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://covid19.go.id/tanya-jawab?search=Apa yang dimaksud dengan pandemi

Tîrziu, A.-M., & Vrabie, C. (2015). Education 2.0: E-Learning Methods. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 186, 376–380. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.213

Xiaomi Indonesia | Website Resmi | Mi.com - Xiaomi Indonesia. (n.d.). Diambil 22 Agustus 2021, dari https://www.mi.co.id/id/index.html